ZalogujUzytkownik Haslo
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości

Nauka gry na keyboardzie w Częstochowie Nauka gry na pianinie w Częstochowie Nauka gry na saksofonie w Częstochowie

Poleć to, co sprawdzone i najlepsze Masz inne doświadczenia? Wystaw odpowiednią rekomendacje.
Forum Moja Rekomendacja Strona Główna » Luźne rozmowy na każdy temat

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Sklepy internetowe - nowinki Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muzyk



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 112

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 22:28    Temat postu: Sklepy internetowe - nowinki Odpowiedz z cytatem

Stań się inwestorem w portale społecznościowe
Każdy sklep internetowy potrzebuje reklamy, to wyświechtany slogan. W ostatnim czasie tematem „hot” stały się serwisy społecznościowe. Wielu właścicieli sklepów internetowych zaczęło zwracać swoje oczy właśnie ku serwisom społecznościowym, których wycena dzięki temu potencjałowi potrafi być astronomiczna. Ponieważ większość z serwisów społecznościowych nie ma najczęściej sensownego modelu biznesowego właśnie tak astronomiczna wycena bierze się z potencjału na przyciągnięcie klientów do usług lub zakupów. Najczęściej jednak właściciele sklepów patrzą na portale krótkowzrocznie, zawierając umowy na wyświetlanie reklam lub program partnerski. Fajnie by było jednak zagwarantować sobie ruch długofalowo.
Problemem z jakim borykają się serwisy społecznościowe jest właśnie brak gotówki na stworzenie społeczności. Ponieważ w Polsce fundusze VC/PE (venture capital, private equity) są w powijakach wiele fajnych przedsięwzięć jak kiedyś Sztambuch.pl, Wojownik.pl czy Szaleni.pl nie mają szans na rozwinięcie skrzydeł. A przecież średni i duży sklep internetowy ma możliwość wniesienia kapitału poprzez wypłatę stałej kwoty w pewnym horyzoncie czasowym w zamian za udział w przedsięwzięciu, przejmując częściowo udział w procesie decyzyjnym w serwisie. Taki zresztą był model rozwoju Hip-Hop.pl, który dzięki stworzeniu marki Skateshop.pl miał fundusze na stanie się numerem jeden w swoim segmencie. Na brak takiego modelu narzekam w przypadku 3 wspomnianych powyżej serwisów i to uniemożliwia ich dynamiczny rozwój. Śmiało zaryzykuję stwierdzenie, że godziwą ofertę współpracy długoterminowej lub sprzedaż części udziałów będzie gotowych przyjąć wielu właścicieli serwisów społecznościowych. W najgorszym wypadku sklep będzie miał bardzo tanią reklamę przez lata plus gwarancję, że jego miejsca nie zajmą konkurenci. W najlepszym, jeżeli współpraca będzie się wiązała z objęciem własnością części udziałów taka inwestycja po latach może przynieść miliony z samej sprzedaży udziałów. Proponuję przy tym nie być zachłannym i obie strony będą bardzo zadowolone z inwestycji.
Polecam http://fornalski.blox.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
muzyk



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 112

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 22:29    Temat postu: Sklepy internetowe - nowinki Odpowiedz z cytatem

Co czwarty internauta odwiedza serwisy społecznościowe
Wg badań ankietowych "Consumer Internet Barometer" przeprowadzonych w drugim kwartale 2008 r. przez Conference Board i TNS na próbie 10 tys. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do internetu wynika, iż 25% internautów aktywnie korzysta z serwisów społecznościowych.
Ponad 50% wszystkich użytkowników społecznych portali (m. in. MysSpace i Facebook) odwiedza je przynajmniej raz dziennie (acz większość z tej grupy przyznaje, iż robi to kilkanaście razy w ciągu dnia). Wśród użytkowników portali społecznych ponad połowa to kobiety. W 75% przypadków logowanie do badanych serwisów ma miejsce przy domowym komputerze. Deklarowane przez respondentów przyczyny korzystania z tych serwisów to przede wszystkim kontakt z obecnymi przyjaciółmi oraz - co może dziwić - z członkami rodziny. Co piąty internauta loguje się do społeczności w celu zawiązania nowych znajomości i zdobycia dodatkowych przyjaciół.
Spośród starszych użytkowników serwisów społecznościowych (internautów po 30 roku życia) co ośmy korzysta z nich by prowadzić biznes i zarabiać pieniądze. Większość badanych podkreśla przyjazną atmosferę badanych serwisów, aczkolwiek około 1/3 respondentów przyznała, iż miała przykre doświadczenia związane z kontaktami ze społecznością (skarżono się wówczas na brak prywatności, ujawnianie swych danych obcym oraz brak manier).
Polecam www.idg.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
muzyk



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 112

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 22:29    Temat postu: Sklepy internetowe - nowinki Odpowiedz z cytatem

Serwisy społecznościowe bez szans
Serwisy społecznościowe nie zagrożą pozycji gigantów tak jak to się powszechnie przewiduje. Mimo popularności i nieprawdopodobnego rozwoju Web 2.0, portale i poczciwe molochy wyjdą z tej konfrontacji zwycięsko. Przyczyna jest prosta: wszystkie znaczące "społecznościówki" zostaną wykupione. W ten sposób giganci internetu Google i Yahoo! wyznaczają nowe trendy w zarządzaniu projektami sieciowymi.
Specjalność Google: zakupy
Przykłady ich posunięć wydają się dość zasadne. Przypomnijmy, że fala zakupów rozpoczęła się od wyszukiwarki Google. W okresie od 2001 roku do 2005 Google przejęło m.in. archiwum unsetu Deja News, firmę technologiczną Outride czy spółkę Applied Semantics dzięki której było możliwe uruchomienie usług Adwords i Adsense. W 2003 dokonało zakupu jednego z najpopularniejszych serwisów blogowych na świecie – Blogger.com. Rok później przejęło firmę Picasa, która była autorem do oprogramowania zarządzania zdjęciami i prezentacji ich w internecie. W maju 2005 Google zakupiło firmę Dodgeball, która zarządzała serwisem skupiającym społeczność właścicieli telefonów komórkowych. Do najgłośniejszej transakcji doszło jednak minionego roku. Google za 1,65 mld dolarów przejęło serwis YouTube, który mógł zagrażać pozycji witrynie Google video.
Wyszukiwarka ma w swojej ofercie wiele interesujących pozycji, które tworzą sieć jej użytkowników. Należą do nich z pewnością serwisy Google Maps, Calendar, News, Gmail, Page Creator, Desktop czy Blog Search. Są to usługi darmowe, z których internauci korzystają bardzo często. Ma to swoje duże znaczenie.
Właśnie w zakupach odpowiednich firm i witryn oraz w połączeniu ich z własnymi usługami eksperci widzą tak niebagatelne obecnie znaczenie wyszukiwarki na świecie. Google dzięki darmowych narzędziom i praktycznym rozwiązaniom w oferowanych aplikacjach tworzy wokół siebie społeczność przywiązaną do marki. Wszystkie ewentualne zagrożenia są minimalizowane poprzez wykup innych społeczności. Zakupy ponadto mają jeszcze jeden cel: wygrać rywalizację reklamową z Yahoo!, które ostatnio także nie stroni od wzmocnień.
Społeczności Yahoo.com
Praktyka zakupów dobrze prosperujących firm internetowych to działka także Yahoo.com, najstarszego portalu świata. Zaczęło się od przejęcia już w 2001 roku serwisu muzycznego Launch Media. Potem przyszedł czas na Inktomi i Overture - narzędzia do płatnej reklamy kontekstowej i mechanizmy wyszukiwawcze. Prawdziwy boom na serwisy communities to jednak 2005 rok. Wtedy zainwestowano w witryny Upcoming.org informujący o ciekawych wydarzeniach, Flickr.com służący do dystrybucji zdjęć i albumów oraz del.icio.us – witrynę pozwalającą na gromadzenie linków. Nabytki cechuje trend Web 2.0 i powiązania z nim społeczność, która tworzy zawartość tych projektów.
Pod koniec poprzedniego roku portal zainwestował w Bix.com, pozwalający użytkownikom na tworzenie zawartości internetowej w postaci zdjęć, nagrań i klipów wideo, którą inni mogą porównywać i oceniać, a wczoraj Yahoo! dokonał transakcji za 10 milionów dolarów przejmując MyBlogLog, witrynę służącą do identyfikacji wizualnej czytelników stron WWW.
U nas bez zmian
Polskie portale czerpią wzorce z zachodnich marek. Obecnie jesteśmy w trakcie obserwacji przejęć serwisów społecznościowych przez portale internetowe. Oczywiście skala transakcji jak i ich suma są nieporównywalnie mniejsze. Na wzór Google i Yahoo! Mocne marki internetowe zaczęły być wykupowane przez gigantów.
Dziś dowiedzieliśmy się, że Onet.pl przejął Blog.pl. Przypomnijmy, że Onet.pl ma już swój autorski system blogowy, na którym zamieszczonych jest prawie półtora miliona dzienników. Fakt zakupu Blog.pl wydaje się być dalszą próbą konsolidacji serwisów społecznościowych przez portal.
Dwa lata temu portal nawiązał współpracę ze Skype i dzięki temu może wykorzystać społeczność tego popularnego komunikatora kojarząc go ze swoją marką. W lipcu 2006 przejął największą polską galerię artystyczną Digart.pl, a wcześniej FKN.pl.
Onet.pl nie może sobie pozwolić na zastój w tej dziedzinie podczas gdy główni konkurenci stawiają na rozwój społeczności. Kilka dni temu Gazeta.pl zakupiła serwis Wrocek.pl, a dziś uruchomiła Witajcie.Gazeta.pl, w którym rodzice mogą publikować zdjęcia swoich nowonarodzonych dzieci. Pod koniec zeszłego roku Gazeta uruchomiła także swój portal wideo, a także – na wzór Digg.com – witrynę Gwar.pl. Witryny są połączone wspólnym logowaniem i akcjami promocyjnymi. Portal dysponuje też witrynami Blox.pl, Dwukropek.pl oraz Odnajdzmysie.pl, które wpisują się w trend Web 2.0.
Dziwi fakt, że Wirtualna Polska i Interia właściwie stronią od serwisów społecznościowych. Ten drugi portal, mieniący się jako młodzieżowy, oferuje jak na razie tylko usługę Znajomi, na którą składa się kilka podserwisów.
Na podstawie licznych przykładów można podważyć tezę o witrynach współtworzonych przed odwiedzających, które rzekomo miałby zagrozić cenionym od lat markom w postaci na przykład portali. Jest niemal pewne, że do takiej sytuacji nie dojdzie, bo firmy internetowe dysponujące ogromnym wsparciem finansowym są w stanie wykupić każdą interesującą społeczność i realizować wokół niej swoją politykę wizerunkową. Osobną sprawą pozostaje fakt fenomenu i popularności takich projektów, które wydają się być niepodważalne.
Polecam www.webinside.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:43    Temat postu: Co potrzebuję do założenia sklepu w internecie? Odpowiedz z cytatem

1) Zarejestrowana działalność gospodarcza - aby móc w pełni legalnie, zgodnie z prawem sprzedawać produkty poprzez sklep internetowy potrzebna będzie firma. Biznes w internecie należy traktować tak, jak każdy inny interes - aby działać legalnie musisz mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, siedzibę, firmowe konto bankowe i kilka innych elementów, o których szerzej dowiesz się w części prawnej.
2) Serwer i domena - jednym z pierwszych zakupów, jakich powinieneś dokonać jest zakup serwera, na którym można składować pliki składające się na sklep, jak i domena, czyli nic innego, jak przyszły adres Twojego sklepu. Pamiętaj, aby adres był łatwy do zapamiętania, nie za długi, prosty do zanotowania - nawet w trakcie rozmowy przez telefon. Warto, aby nazwa Twojego przyszłego sklepu w jakiś sposób kojarzyła się z branżą, choć nie jest to najważniejszy wymóg. Jeżeli planujesz zbudować prawdziwą markę w internecie staraj się omijać nazwy pospolite (typu ksiazki.pl), na rzecz nazw własnych (np. ksiazkolandia.pl).
3) Oprogramowanie sklepowe i grafika - to dzięki nim będzie można zaprezentować swoją ofertę, pokazać, jakie produkty oferujesz w sklepie, a także umożliwić dokonanie i opłacenie zamówienia. Oprogramowanie sklepowe jest niezbędne do tego, aby posiadać sklep internetowy. Możliwości wyboru jest całkiem sporo. Podstawowe warianty opisuję w rozdziale "Jak budować sklep? Z jakich rozwiązań skorzystać na rynku". Oprogramowanie sklepowe zainstalujesz na serwerze. Aby odpowiednio wizualizować ofertę sklepu potrzebna będzie grafika, która tworzy wizualną część sklepu. Częstym błędem w e-sklepach jest przeładowanie elementami graficznymi. Staraj się budować sklepy "lekkie" pod względem grafiki tak, aby skupiać potencjalnych klientów na produktach. Pamiętaj także, że grafika ma bardzo duży wpływ na ogólny odbiór sklepu i tzw. "pierwsze wrażenie", które może zachęcić lub - co gorsza - zniechęcić do dokonania zakupu w danym sklepie.
4) Kontakt z dostawcami - aby móc sprzedawać cokolwiek musisz wiedzieć najpierw, gdzie to kupić. W tym celu musisz nawiązać kontakt z dostawcami, u których nabędziesz produkty. W jakiej branży założyć sklep staram się odpowiedzieć w kolejnym artykule.
5) Wiedza - prowadzenie sklepu internetowego można porównać z prowadzeniem domu. Każda pani domu musi mieć wiele umiejętności takich, jak gotowanie, sprzątanie, pranie, wychowywanie dzieci, przyjmowanie gości. To tylko kilka najbardziej trywialnych funkcji. Podobnie każdy właściciel e-sklepu musi zdobyć co najmniej podstawową wiedzę w wielu zakresach - marketing, użyteczność, wyszukiwarki, obsługa klienta, logistyka. Niezależnie od tego, czy będziesz zarazem właścicielem i pracownikiem, czy też będziesz posiadać specjalistów z każdej z tych dziedzin - pewne jest jedno - musisz zdobyć przynajmniej podstawową wiedzę o wszystkich procesach, elementach układanki, które składają się na nazwę "sklep internetowy". Zacznij już dzisiaj.
6) Dużo samozaparcia - prowadzenie sklepu internetowego to nie taka prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać (jeśli wątpisz w to przeczytaj jeszcze raz punkt 5). Co więcej, może zdarzyć się tak, że klienci przez kilka pierwszych miesięcy funkcjonowania sklepu nie będą "walić do niego drzwiami i oknami". Musisz przygotować się na to, że podobnie może być z zyskami. Czy masz na tyle dużo samozaparcia, aby przez kilka miesięcy nie osiągać zysków i wciąż mieć ochotę na prowadzenie tego typu biznesu? Handel internetowy niekiedy wymaga wiele cierpliwości.
To tylko kilka niezbędnych rzeczy, które są niezbędne do tego, aby założyć sklep internetowy. Jeżeli masz zamiar założyć swój własny biznes internetowy z pewnością napotkasz na wiele innych problemów, które jednak da się rozwiązać. Świadczy o tym około 3000 istniejących już sklepów internetowych w Polsce. Każdego dnia powstają nowe. W jakiej branży założyć sklep? Postaram się pomóc w kolejnym rozdziale.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:43    Temat postu: W jakiej branży założyć sklep? Odpowiedz z cytatem

Znaleźć odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo łatwo. Wystarczy przejrzeć wyniki kilku badań na temat rynku e-commerce w Polsce, które są dostępne w sieci. Dowiesz się z nich, że w czołówce produktów najchętniej kupowanych przez polskich internautów są:
a) książki,
b) muzyka, film, multimedia,
c) ubrania (szczególnie bielizna), biżuteria, kosmetyki,
d) sprzęt komputerowy,
e) sprzęt AGD i RTV.
Następny krok to zastanowienie się nad tym, na jakiej branży się znasz. Zasada jest całkiem prosta. Pracowałeś w sklepie komputerowym? Zapewne masz rozeznanie w tej branży, wiesz jakimi towarami są zainteresowani klienci, jakie podzespoły są zazwyczaj kupowane, czy też jakie zestawy komputerowe są najatrakcyjniejsze dla klientów. Jeśli byłeś bacznym obserwatorem to wiesz zapewne, gdzie znajdują się hurtownie komputerowe, czy też na jaką sprzedaż mógłbyś liczyć, gdybyś zdecydował się na podobny biznes, ale prowadzony w sieci. To tylko przykład, który powinien Ci uzmysłowić, że warto zastanowić się nad branżą, o której masz pojęcie.
Zastanów się nad tym, do jakich towarów możesz mieć dostęp. Najbardziej rozwiniętą branżą sklepów internetowych w Polsce są księgarnie internetowe. Za jedną z głównych przyczyn można uznać stosunkowo łatwy dostęp do tego towaru (w polskiej sieci istnieją duże wydawnictwa, które obsługują większość księgarni internetowych). Twoim dostawcą może być hurtownia, ale równie dobrze producent, importer czy dystrybutor. Jeśli nie masz konkretnego pomysłu na to, w jakiej branży spróbować sił sprawdź, w której start może być dla Ciebie najłatwiejszy.
Innym ważnym elementem jest wszechobecna konkurencja. W polskiej sieci istnieją branże, w których jest wielu konkurentów. Co gorsza, przez kilka lat odkąd istnieją takie sklepy ich właściciele mieli sporo czasu na to, aby zdobyć odpowiednią wiedzę (know-how), dobre relacje z dostawcami, zbudować bazę klientów, którzy dokonują u nich kolejnych zakupów. Konkurowanie z takimi sklepami jest szczególnie trudne i nie mam tu na myśli tylko i wyłącznie kapitału, jaki będzie niezbędny do postawienia wyzwania konkurentom. Każdy początkujący właściciel e-sklepu popełnia błędy. Pamiętaj, że w bardziej konkurencyjnych branżach każdy z nich może "słono" kosztować. Dlatego zastanów się, czy warto zakładać sklep w takich branżach jak bielizna, militaria, biżuteria, apteka, czy RTV&AGD. To m.in. w nich ulokowany jest kapitał i wiedza, której Tobie może na starcie zabraknąć. Zazwyczaj staram się zachęcać początkujących właścicieli e-sklepów do wybierania niszy, czyli wąskiej branży, w której możemy zacząć się specjalizować. Nie musisz sprzedawać wszystkich kosmetyków dostępnych w Polsce - możesz skupić się przykładowo tylko na kosmetykach naturalnych. Podobnie, nie musisz prowadzić sklepu z zabawkami, możesz oferować tylko i wyłącznie np. pluszowe misie. Badania wykazują, że klienci generalnie lubią dokonywać zakupów w wyspecjalizowanych sklepach. Zazwyczaj nie kupujemy rowerów, czy komputerów w hipermarketach. Wolimy to zrobić w specjalistycznych sklepach. Podobnie jest w sieci. Jeżeli skupimy się na niszy, to będziemy mieć mniejszą konkurencję, łatwiej będzie nam zbudować grupę stałych klientów, będziemy mogli skupić się na stałym rozszerzaniu asortymentu z danej grupy towarów i powoli budować nasz biznes. Jeżeli będziemy wytrwali to nasza nisza rozrośnie się na tyle, że osiągniemy satysfakcjonujące dochody, a jako liderzy danej branży będziemy mogli je stale zwiększać.
Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę są marże. Mówi się, że jeżeli marża jest w porządku, to cały biznes jest w porządku. Każdy nowo powstały sklep nie może liczyć na początku na dużą sprzedaż. Odpowiednio wysoka marża pozwoli utrzymać nawet taki sklep, który niewiele sprzedaje. Z kolei w branżach, w których marża jest niska (np. AGD i RTV, sprzęt komputerowy, czy też książki) każdy ze sklepów jest zmuszony sprzedawać dużo. W takich przypadkach, tylko maksymalizacja sprzedaży pozwala osiągnąć satysfakcjonujące zyski. Dlatego warto też wziąć pod uwagę wielkość marży przy wyborze swojej branży.
Pamiętaj także, że nie każdy sklep internetowy będziesz mógł uruchomić przy niskim nakładzie kapitału. Choć sklep internetowy kojarzy się większości z niskimi kosztami istnieją branże, w których kapitał stanowi dużą barierę. Można tutaj wymienić np. artykuły spożywcze (supermarkety internetowe). Aby uruchomić taki sklep potrzebne będzie znacznie więcej pieniędzy (chociażby na własny transport, czy też logistykę) niż w przypadku e-sklepu na przykład dla wędkarzy.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:32, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:44    Temat postu: Jak budować sklep? Z jakich skorzystać rozwiązań na rynku. Odpowiedz z cytatem

Co powinien posiadać dobry sklep internetowy? Tego typu rozważania najlepiej podzielić na dwie części: sklep od strony użytkownika (czyli to, co widzisz po wejściu do każdego sklepu), jak i sklep od strony administracji (panel administracyjny pozwalający zarządzać sklepem).
Jeśli chodzi o pierwszą część, to kluczowa będzie użyteczność i udostępniona funkcjonalność. Najprościej mówiąc użyteczny sklep, to taki, który jest prosty w użyciu. Każdy internauta powinien umieć dokonać zakupu w użytecznym sklepie. Szczególną uwagę należy zwrócić na moment dodania produktu do koszyka, obsługę koszyka, jak i cały proces zamówienia. Z kolei jeśli chodzi o funkcjonalność to jest to szereg opcji, które uatrakcyjniają sklep. Większość rozwiązań dostępnych na rynku ma bardzo zbliżoną funkcjonalność. W niektórych przypadkach Twój sklep może posiadać unikalne wymagania (np. sprzedając bieliznę potencjalne klientki będą musiały przy zakupie zdefiniować jej rozmiar).
Drugą częścią oprogramowania jest panel administracyjny. Tutaj sam musisz wiedzieć czego potrzebujesz. Przyda się moduł magazynowy? Masz zamiar zintegrować sklep pod kątem księgowości? Jeśli tak, to musisz szukać rozwiązań, które spełnią te wymagania. Dodatkowo zwracaj uwagę na zarządzanie zamówieniami (najlepsze rozwiązania w tym elemencie stawiają na dużą automatyzację). Koniecznie sprawdź, czy sklep oferuje rozwiązania takie, jak program lojalnościowy, program partnerski, czy też działania z zakresu promocji sprzedaży (szerzej o tym w artykule "Promocja sprzedaży").
Generalnie, wyróżnić można trzy podstawowe warianty przy tworzeniu oprogramowania dla sklepu:
1. Darmowe oprogramowanie sklepowe.
Istnieje oprogramowanie sklepowe, za które teoretycznie nic nie zapłacisz. Wymienić tutaj można bardzo popularny OSCommerce, czy nowo powstający Magento Commerce. Napisałem jednak, że sklep jest teoretycznie darmowy. W praktyce zazwyczaj trzeba będzie znaleźć programistę, który zainstaluje sklep na Twoim serwerze. Ponadto, jeśli nie chcesz korzystać ze standardowych szablonów, będziesz potrzebować grafika, a także osobę, która zintegruje grafikę ze sklepem. Co więcej, każda kolejna zmiana w oprogramowaniu będzie dodatkowym kosztem dla Ciebie. OSCommerce, jak każde rozwiązanie pudełkowe (szerzej o nich za chwilę) jest oprogramowaniem, które posiada pewne stałe opcje. Może zdarzyć się, że nie ma wszystkich, które spełnią Twoje oczekiwania lub które są potrzebne w Twojej branży (specyfika branży jest bardzo ważna przy doborze odpowiedniego oprogramowania). Przykładowo sprzedając odzież będziesz potrzebował oprogramowania, które umożliwi klientowi wybór odpowiedniego rozmiaru. W tym przypadku przyda się także moduł magazynowy.
Zanim jednak zdecydujesz się na inne rozwiązanie rozważ darmowe oprogramowanie darmowe . W Polsce jest ono na tyle popularne, że nie powinno być problemów ze znalezieniem programistów, którzy będą w stanie je wdrożyć i dostosować sklep do Twoich potrzeb.
2. Rozwiązania pudełkowe.
Rozwiązania pudełkowe to takie, w których kupujesz gotowe oprogramowanie. Gotowe, czyli takie, które po kupnie można zainstalować na serwerze i którego wdrożenie (chociażby integracja grafiki ze sklepem) jest szybkie i zazwyczaj objęte ceną sklepu. Patrząc na polskie e-sklepy trzeba stwierdzić, że to bardzo popularna forma oprogramowania sklepowego. Sklep można zbudować stosunkowo tanio (od kilkuset do kilku tysięcy złotych). Przy tym nie będzie trzeba martwić się o wsparcie techniczne i samo wdrożenie (odpowiada za to firma).
Problemy rodzą się w momencie, kiedy będziesz potrzebować coś więcej, niż jest w danej chwili w danym oprogramowaniu dostępne. Wtedy konieczna będzie dopłata za stworzenie dodatkowych funkcji lub przerobienie ich pod kątem naszych potrzeb. Często z tych dopłat można zbudować kolejny sklep internetowy. Dlatego też, zanim zdecydujesz się na rozwiązanie pudełkowe, koniecznie zapoznaj się z tym, co ono oferuje pod kątem funkcjonalności (jakie opcje) i użyteczności (na początku sprawdź, jak działają inne sklepy zbudowane na tym samym oprogramowaniu). Postaraj się znaleźć taki sklep, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania już na poziomie standardowej oferty. Przyjrzyj się także, z jakich sklepów korzysta Twoja bezpośrednia konkurencja. Jeżeli Twój największy konkurent korzysta z usług firmy X istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta firma jest gotowa obsłużyć także Ciebie.
3. Sklepy wdrażane indywidualnie.
Ten rodzaj sklepów dedykowany jest najbardziej wymagającym klientom. Niestety także tym z najzasobniejszym portfelem. W tego typu ofertach to Ty informujesz, co chcesz otrzymać, a firma wycenia koszt usługi i realizuje projekt. W ten sposób powstają zazwyczaj sklepy oddane "pod klucz". Firma, której zleciłeś wykonanie zajmuje się kompleksowo zbudowaniem sklepu.
Takie rozwiązanie polecam w sytuacji, gdy biznes internetowy traktujesz poważnie, chcesz mieć oprogramowanie przygotowane specjalnie dla Ciebie i konkretnie pod Twoje potrzeby. Przy wyborze firmy dla tego typu zleceń musisz być szczególnie czujny i dokonać starannie przemyślanego wyboru. Złe wykonanie sklepu będzie ciągnąć się za Tobą miesiącami, a przesadna oszczędność przy doborze wykonawców może w rzeczywistości kosztować bardzo dużo.
W momencie, kiedy zdecydujesz się na tego typu rozwiązanie, konieczna będzie specyfikacja, czyli co tak naprawdę oczekujesz od oprogramowania. Specyfikację najlepiej stworzyć bezpośrednio z firmą, która podejmie się wykonania zlecenia. Kolejnym krokiem będzie stworzenie sklepu od strony koncepcyjnej. W tym miejscu musicie zdecydować, jak będą wyglądać kolejne etapy sklepu, dalej konieczna będzie grafika, no i same prace programistyczne. Przy tego typu zleceniach bardzo ważnym elementem jest dokładne przetestowanie sklepu, jak i stworzenie listy poprawek do wykonania (przy tego typu projektach raczej nie da się ich uniknąć na pierwszym etapie powstawania sklepu).
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:48    Temat postu: Jak zdobywać nowych klientów? Odpowiedz z cytatem

Poniżej prezentuję najpowszechniejsze metody pozyskiwania nowych klientów:
1. Kampanie SEM (Search Engine Marketing).
Kampanie SEM to nic innego, jak linki sponsorowane w wyszukiwarkach. Z pewnością nie raz korzystałeś np. z wyszukiwarki Google. Pamiętasz zapewne, że po prawej stronie wyników znajdują się reklamy na słowa kluczowe. Co więcej, czasami znajdują się one ponad zwykłymi wynikami, oznaczone innym tłem. To są właśnie linki sponsorowane (w Google nazwane AdWords, w portalu Onet.pl - OnetBoksy). Jak to działa? Dobieramy słowa kluczowe odpowiednie dla naszej oferty, ustalamy budżet (m.in. to, ile jesteśmy skłonni zapłacić za jedno przejście do sklepu), definiujemy treść reklam. Nasze reklamy pojawią się przy tych słowach kluczowych, a użytkownik po kliknięciu zostanie przeniesiony do naszego sklepu. My, jako sklep, zapłacimy za to przejście zazwyczaj kilkadziesiąt groszy.
Dlaczego zaczynam od tej formy promocji? Przede wszystkim dlatego, że mogę ją polecić w zasadzie wszystkim sklepom (o ile korzystania z nich nie zabrania regulamin, przykładowo wyszukiwarka Google nie pozwala reklamować w ten sposób broni). Ponadto linki sponsorowane, to jak gra w otwarte karty - możesz na bieżąco kontrolować swoje wydatki, jak i całkiem dokładnie prognozować przychody. Przykładowo korzystając z Google AdWords, a także Google Analytics (świetne narzędzie do pomiaru wejść na stronie, dostępne za darmo na http://www.google.com/analytics) jesteś w stanie ocenić ile pieniędzy musisz wydać, aby otrzymać odpowiedni przychód. Co więcej oba narzędzia pozwalają obliczyć wskaźnik konwersji (więcej o nim piszę w rozdziale "Dokonujemy obliczeń"), a także tzw. zwrot z inwestycji (stosunek zysku do nakładu). Kolejnym dużym plusem tego rozwiązania jest to, że trafiasz bezpośrednio do zainteresowanych osób. Jeżeli użytkownik wpisze do wyszukiwarki "koperty bąbelkowe + sklep internetowy" i Ty (w tym przypadku jako sprzedawca kopert) zamieścisz tam swoją reklamę istnieje całkiem spore prawdopodobieństwo, że taki użytkownik sprawdzi Twoją ofertę i dokona zakupu.
Własną kampanię SEM można uruchomić w kilka minut. Pamiętaj jednak o tym, że zapłacisz za każde przejście użytkownika do sklepu. Zatem musisz wybrać takie słowa kluczowe, takie frazy, aby jak najtrafniej oddać sens Twojej oferty. W przeciwnym razie stracisz pieniądze. Na rynku istnieją agencje, które specjalizują się w tej formie reklamy. Moim zdaniem skorzystanie z ich usług dla wielu sprzedawców może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ogarnięcie tej tematyki zajmie sporo czasu. Aby ją w pełni wyjaśnić musiałbym napisać co najmniej kilkanaście kolejnych artykułów na ten temat.
2. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Kolejna bardzo popularna forma reklamy. Większość sklepów stara się zaistnieć w wyszukiwarkach po wpisaniu haseł odpowiadających ich ofercie. Proces "windowania" strony na jak najwyższe pozycje dla interesujących nas słów kluczowych i fraz, to właśnie pozycjonowanie.
Fakty są takie, że wyszukiwarki są i nadal będą najpopularniejszą formą zdobywania informacji o istnieniu sklepów internetowych. Internauta, który chce znaleźć np. sklep z zabawkami w większości przypadków rozpocznie szukanie od wyszukiwarki. Jeżeli prowadzisz taki sklep, to Twoim celem powinno być to, by znaleźć się możliwie wysoko dla jak największej ilość haseł. Pozycjonowanie podobnie jak kampanie SEM dostarczą Twojemu sklepowi silnie sprofilowanych potencjalnych klientów, którzy powinni być bardzo zainteresowani Twoją ofertą.
Wbrew pozorom pozycjonowanie to nie jest "czarna magia", jak uważa wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych. Nie mniej jednak wymaga sporej wiedzy, stałej, systematycznej pracy i zaplecza. Wszystko to mogą dostarczyć firmy pozycjonujące. Na rynku jest ich wiele. Ich usługi to koszt co najmniej kilkuset złotych miesięcznie. To całkiem spory koszt, jak na początek działalności. Samemu jednak nie osiągniesz dobrych pozycji. Wyszukiwarki, to ciągle najważniejsze źródło pozyskiwania klientów.
Należy tu zaznaczyć, że pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym. Okres wypozycjonowania strony na hasła o średniej trudności to zazwyczaj kilka miesięcy. Dlatego też najlepszym wyjściem jest wspierać pozycjonowanie kampaniami SEM, które są w stanie dostarczyć nam klientów już po pierwszych dniach od uruchomienia.
3. E-mail marketing.
E-mail marketing to sposób pozyskiwania nowych klientów poprzez pocztę elektroniczną. Podobnie jak kampanie SEM pozwala na bieżące kontrolowanie wydatków, jak i prognozowanie przychodów. Aby odnaleźć się w tej formie promocji sklepu musisz doskonale znać własną grupę docelową - kim są Twoi potencjalni klienci, w jakim są wieku, jakiej płci, czym się zajmują na co dzień, czy też gdzie przebywają w sieci. Po odpowiedzi na te pytania będziesz w stanie wyselekcjonować serwisy zrzeszające takie osoby.
Poważne serwisy zazwyczaj oferują możliwość wykupienia reklamy mailingowej. Podobnie czynią portale internetowe, które potrafią także dokładnie wyselekcjonować dla nas e-maile osób, którymi jesteśmy potencjalnie zainteresowani.
W dalszej kolejności musimy skupić się na treści maila: czy ma to być oferta na konkretny produkt, czy też na cały sklep? Co chcemy osiągnąć poprzez tego typu reklamę - zdobyć nowych klientów, czy tylko poinformować ich o sklepie i zwiększyć świadomość naszej marki? Tak jak już wspomniałem i pewnie jeszcze wspomnę, skup się początkowo na sprzedaży. To sprzedaż zapewni Ci utrzymanie się na rynku w trudnych pierwszych miesiącach.
E-mail marketing to pojęcie znacznie szersze niż reklama mailingowa. Sami powinniśmy zbierać maile osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą chociażby poprzez newsletter. Szerzej piszę o tym w kolejnych rozdziałach. Warto wspomnieć, że w przypadku, kiedy zdecydujesz się na sklep niszowy, w wąskiej, specjalistycznej branży może być Tobie trudno znaleźć serwisy internetowe odpowiadające Twojej grupie docelowej. Co wtedy robić? Stwórz sam taki serwis! Skup się przede wszystkim na treści wysokiej jakości i od samego początku zbieraj adresy e-mail od odwiedzających taki serwis.
4. Program partnerski.
Program partnerski to dość zapomniana przez polskie sklepy internetowe forma promocji. Polega na tym, że sklep znajduje partnerów (mogą nimi być zarówno inne serwisy internetowe, jak i zwykli internauci), którzy zgodzą się promować nas sklep w zamian za prowizję od wygenerowanej sprzedaży.
Choć stworzenie skutecznego programu partnerskiego to nie lada wyzwanie z pewnością wysiłki zostaną wynagrodzone. Znam programy partnerskie, które potrafią wygenerować nawet 40% sprzedaży w sklepie.
Uruchomiając własny program partnerski musimy rozwiązać kilka podstawowych problemów:
a) pozyskać osoby lub serwisy internetowe, które mogłyby promować Twój sklep internetowy - trafisz do nich bezpośrednio z ich serwisów lub poprzez fora internetowe zrzeszające partnerów programów partnerskich,
b) zbudować infrastrukturę - to będzie z pewnością dodatkowy koszt, niektóre sklepy oferują moduły pozwalające na uruchomienie programu partnerskiego w obrębie sklepu,
c) zastanowić się nad formą nagradzania partnerów - tak jak pisałem, zazwyczaj jest to prowizja od sprzedaży, niektóre programy partnerskie oferują także tzw. prowizję wieczną, czyli wypłacaną także od każdego następnego zakupu danego partnera.
Dalsze kroki to rozwój programu partnerskiego, pozyskiwanie kolejnych partnerów, dostarczanie im skutecznych narzędzi, poprzez które będą mogli promować Twój sklep.
5. Pasaże handlowe, katalogi sklepów.
Kolejnym miejscem, gdzie możesz promować swój sklep internetowy, są pasaże handlowe. Są to serwisy, które działają zazwyczaj przy największych polskich portalach. Trzeba przyznać, że pasaże handlowe mają trudne zadania - muszą zadowolić zarazem małe sklepy, jak i te największe. To sprawia, że ich oferta rozdzielona jest na dwa warianty. W standardowym pasażu handlowym zapłacimy zazwyczaj prowizję od sprzedaży wygenerowanej przez ten pasaż, jak i będziemy mogli zakupić dodatkowe pakiety reklamowe, które pozwolą nam lepiej zaprezentować ofertę Twojego sklepu.
Aktualna sytuacja na rynku wygląda tak, że dwa największe portale internetowe - Onet.pl i WP.pl - znacznie uatrakcyjniły swoje oferty dotyczące pasaży handlowych. Trzeba przyznać, że rozpoczęcie współpracy jest na tyle tanie, że w zasadzie każdy sklep może sobie na nią pozwolić. Co więcej, plusem tego rozwiązania jest fakt, iż współpracując z pasażem można płacić tylko i wyłącznie prowizję od samej sprzedaży. Pomimo tego większość sklepów decyduje się na wybór modelu mieszanego tzn. połączenia systemu prowizyjnego z wykupem pakietu reklamowego.
Rozpiętość cenowa pakietów reklamowych jest bardzo duża. Przykładowo w portalu Onet.pl wynosi od 190 zł do 12500 zł. Wybór odpowiedniego dla Ciebie pakietu powinien zależeć od celów, jakie chcesz osiągnąć poprzez obecność w pasażu. Dobrym pomysłem może być rozpoczęcie współpracy od niższego poziomu, "wybadanie" gruntu, a następnie w przypadku dobrych efektów zwiększanie pakietu reklamowego.
Większe sklepy obecność w pasażu traktują także pod kątem budowania wizerunku, czy kreowania marki. Proponuję jednak najpierw skupić się na sprzedaży. Z pewnością warto spróbować pasażu handlowego - niewiele miejsc w sieci zrzesza tak dużą liczbę potencjalnych e-klientów.
6. Porównywarki internetowe.
Porównywarki internetowe, to serwisy, które wyświetlają najtańsze oferty dla danych produktów. Jeżeli posiadasz sklep możesz zintegrować go z porównywarką internetową. Jej użytkownik po wpisaniu produktu, który znajduje się w Twojej ofercie otrzyma listę sklepów, które go oferują. Lista ta jest zazwyczaj posegregowana od najtańszej oferty do najdroższej. Jeżeli Twoja oferta będzie dla danego użytkownika atrakcyjna przejdzie z porównywarki do Twojego sklepu (za każde takie przejście zapłacisz porównywarce), gdzie być może dokona zakupu.
Porównywarki internetowe to serwisy, które są "żywicielami" wielu sklepów internetowych. Branże takie, jak komputerowa, RTV, czy AGD zdobywa klientów w dużej części za pośrednictwem porównywarek internetowych. Trzeba jednak pamiętać, że porównywarki internetowe niosą za sobą także negatywne aspekty. Przede wszystkim główną rolę odgrywają w nich te sklepy, które są najtańsze. To dla wielu oznacza obniżkę cen i marż, co niesie za sobą mniejsze przychody. Można to jednak niwelować poprzez pozyskiwanie dobrych opinii od użytkowników porównywarek - wystarczy ich tylko dobrze obsłużyć, odwdzięczą się opinią, a my będziemy bardziej wiarygodni pomimo wyższych cen.
Warto wspomnieć, że niektóre branże kompletnie nie nadają się do tego, aby korzystać z porównywarek. Mam tu na myśli przede wszystkim produkty luksusowe lub w jakiś sposób unikalne na rynku, które trudno porównać z innymi. W takiej sytuacji nie ma sensu integrowania sklepu z porównywarką. Sklepy z mniej popularnych branż nie znajdą tam kategorii odpowiadających ich asortymentowi.
Jeśli jednak chcesz założyć sklep w branży, która jest mocno "zakorzeniona" na gruncie porównywarek, to warto rozważyć integrację z nimi. To może dostarczyć klientów od zaraz.
7. Aukcje internetowe.
Paradoksalnie można promować własny sklep internetowy poprzez aukcje internetowe w serwisach takich, jak choćby Allegro.pl. Zanim jednak zaczniesz oferować tam swoje produkty sprawdź jak dużą masz konkurencję, w jakich cenach sprzedawane są produkty, które pochodzą z Twojej oferty, jak i to, jakie jest zainteresowanie dla tego typu towarów.
Jeżeli jesteś w stanie konkurować poprzez cenę (to mimo wszystko najważniejszy czynnik na aukcjach internetowych) spróbuj swoich sił! Wystaw aukcję na najpopularniejsze produkty, wygląd aukcji upodobnij do swojego sklepu, podobnie zrób z tzw. stroną "o mnie", gdzie możesz zaprezentować ofertę swojego sklepu internetowego, jak i zamieścić odnośnik do sklepu.
Następnie każdemu klientowi z aukcji internetowych zaproponuj dokonanie zakupów już bezpośrednio w sklepie (unikniesz tym samym prowizji, jak i będziesz wzmacniał swój podstawowy biznes, czyli sklep internetowy). Możesz to zrobić poprzez zwykły e-mail, jak i podesłanie ulotek reklamowych wraz z zamówionym towarem.
Wymieniłem najpopularniejsze formy promocji. Inne, jakie można wymienić, to także reklama bannerowa, promocja poza siecią (np. ulotki reklamowe) i wiele innych. Przykłady można mnożyć. Proponuję jednak w pierwszej kolejności skupić się na tych najważniejszych, tzn. tych formach promocji, które są w stanie dostarczyć Tobie klientów w jak największej liczbie. Można tu wymienić przede wszystkim wyszukiwarki, w niektórych branżach porównywarki, e-mail marketing. Innymi słowy, skup się w pierwszej kolejności na tych rozwiązaniach, które są w stanie generować sprzedaż. Na pozostałych kwestiach takich, jak budowa wizerunku skup się, gdy osiągniesz już rentowność.
Zdobycie nowego klienta to dopiero początek. Teraz musisz sprawić, aby Twój nowy klient został stałym klientem. Piszę o tym w artykule "Co zrobić, aby klienci dokonywali ponownych zakupów w moim sklepie?".
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:48    Temat postu: Promocja sprzedaży Odpowiedz z cytatem

Do promocji sprzedaży w sklepie internetowym można wykorzystać następujące elementy:
1. Czasowe obniżki cen - chyba najpopularniejsza forma promocji sprzedaży w e-sklepach, w zasadzie większość sklepów organizuje obniżki cen na niektóre, a czasem wszystkie towary. Musimy przy tym jednak pamiętać, aby wprowadzać obniżki z barierą czasową (wieczna obniżka przestaje być atrakcyjna), ponadto nasze obniżki nie powinny w oczach klienta umniejszać jakości naszych produktów. Marketingowcy twierdzą, że obniżki cen są najskuteczniejsze kiedy ceny zmniejszymy o 15-20%. Warto znaleźć okazję dla obniżki. Może być to uruchomienie sklepu, rocznica istnienia, popularne są obniżki świąteczne. Bardzo skuteczną obniżką cen w przypadku sklepu internetowego będzie także zrezygnowanie z kosztów wysyłki. To prawie zawsze zadziała na klientów.
2. Kupony rabatowe - sklep przekazuje klientom kody rabatowe, które wpisując przy zamówieniu pozwolą kupić taniej (o określoną kwotę lub procent). Kupony rabatowe są często przyznawane stałym klientom (np. w mailach do nich wysyłanych). Inną coraz bardziej popularną formą kuponów są tzw. bony towarowe rozdawane potencjalnym klientom sklepu. Każdy bon ma określony nominał (np. 10 zł), który można spożytkować dokonując zakupu w sklepie. Jest to sprawne narzędzie do kreowania kolejnych zakupów. Warto je przetestować na swoim podwórku.
3. Oferty specjalne - do nich zaliczyć można promocje popularne bardziej na Zachodzie typu "2 w 1" lub "kup jedno opakowanie, drugie dostaniesz gratis". To bardzo atrakcyjne formy dla klientów, muszą być jednak odpowiednio przez Ciebie skalkulowane. Każda promocja ma sens tylko wtedy, gdy zwiększa sprzedaż. Dobra powinna dać większy zarobek. Miej to na uwadze przy ustalaniu promocji sprzedaży w swoim sklepie.
Aby skutecznie zarządzać promocją sprzedaży musisz wiedzieć, ile jest dla Ciebie wart jeden klient. Możesz to obliczyć na podstawie średniego zamówienia w Twoim sklepie, jak i średniej marży. Znając tę wartość będzie można określić, ile możesz poświęcić, aby zwiększyć sprzedaż w krótkim okresie czasu.
Przy doborze oprogramowania sklepowego, warto zapoznać się z jego możliwościami dotyczącymi właśnie promocji sprzedaży. Sprawne oprogramowanie pozwala w tym zakresie na przyznawanie zarówno promocji globalnych, jak i indywidualnych, kwotowych i procentowych, kuponów rabatowych, możliwość określenia czasowej rozpiętości dla promocji itd.
Obok typowej promocji sprzedaży można wymienić jeszcze pojęcie programu lojalnościowego, o którym piszę w artykule "Co zrobić, aby klienci dokonywali ponownych zakupów w moim sklepie?".
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:49    Temat postu: Dokonujemy obliczeń Odpowiedz z cytatem

Zanim przybliżę ten temat musisz zapoznać się z kilkoma pojęciami:
a) wskaźnik konwersji (z ang. conversion rate) - ilość osób, która dokona zakupu na 100 odwiedzających w Twoim sklepie, wyrażony w procentach, wskaźnik konwersji w przeciętnym sklepie w Polsce można oszacować na około 1-2%,
b) marża - różnica pomiędzy ceną sprzedaży, a ceną zakupu, obliczana jako stosunek różnicy tych cen do ceny sprzedaży, marże w internecie zazwyczaj wahają się od kilku do kilkudziesięciu procent,
c) koszty początkowe - koszty jakie poniesiesz, zanim uruchomisz sklep internetowy,
d) koszty stałe - koszty jakie będziesz musiał ponosić cyklicznie, zazwyczaj co miesiąc,
e) kwota średniego zamówienia - średnia kwota, jaką wyda u Ciebie przeciętny klient, w sklepach internetowych (w zależności od branży) może wynosić od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy złotych (np. luksusowa biżuteria, czy sklep dla audiofilów).
Jeśli chodzi o takie elementy, jak koszty stałe i koszty początkowe to w dużej mierze zależą one od Ciebie. Przygotowanie sklepu wraz z oprogramowaniem może kosztować zarówno 2000 zł, jak i 10000 zł. Sam musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć poprzez swój sklep – czy wystarczy, jak dorobisz sobie do pensji, czy też chcesz, żeby była to Twoja najważniejsza forma zarobkowania?
Jeżeli decydujesz się na to drugie, to niestety, ale będziesz musiał trochę zainwestować na początku, a i zapewne koszty stałe będą większe niż w przypadku sklepu internetowego uruchomionego, aby dorobić parę groszy (musisz np. zatrudnić pracownika lub pracowników).
W zależności od tego, w jakiej branży zdecydujesz się założyć swój sklep internetowy powinieneś mieć różne sposoby pozyskiwania odwiedzających. Przykładowo prowadząc sklep internetowy z luksusowymi zegarkami nie zalecałbym opierać swojego planu promocji na porównywarkach cen. Twoja grupa docelowa, Twoi potencjalni klienci może i korzystają z porównywarek, ale jeżeli zdecydują się na zakup drogiego zegarka, to cena nie powinna być tu najważniejszym czynnikiem. Raczej zwrócą uwagę na to, jakie oferujesz marki, czy jesteś sklepem godnym zaufania, czy oferujesz gwarancję na produkty, w jakim czasie umożliwiasz zwrot bez podania przyczyny etc. W takiej sytuacji powinieneś przede wszystkim skupić się na budowie marki własnego sklepu, a pojawianie się w porównywarkach może "rozmyć" markę dla sklepu z drogimi zegarkami.
Załóżmy jednak, że planujesz otworzyć księgarnię internetową, jest to najpopularniejsza branża dla e-sklepów w Polsce, ponadto na jej przykładzie można wykazać mnogość środków promocji.
Jeżeli dokładnie przeczytałeś artykuł o pozyskiwaniu nowych klientów z pewnością wiesz już w jakim iść kierunku. W Twoim kręgu zainteresowań dotyczących promocji powinieneś widzieć wyszukiwarki (zarówno wyniki organiczne, jak i linki sponsorowane), możesz również spróbować w porównywarkach, równie dobrze możesz rozwinąć program partnerski (istnieją programy partnerskie w tej branży, które zdają egzamin). Podobnie możesz wspomagać sprzedaż poprzez aukcje internetowe. Jeżeli masz dość samozaparcia, to możesz także pokusić się o własny serwis tematyczny, który będzie wspierał sklep i w oparciu o ten serwis budować bazę mailingową, którą w przyszłości będziesz mógł wykorzystać do generowania sprzedaży w sklepie.
Zakładając, że:
a) Twoje miesięczne koszty stałe to 2000 zł,
b) kwota średniego zamówienia w Twojej księgarni to 100 zł,
c) średnia marża to 15%,
d) wskaźnik konwersji dla całego sklepu wynosi 1,5%, to, aby zrównoważyć koszty z przychodami musisz sprzedać produktów za około 13 500 zł. Biorąc pod uwagę średnie zamówienie jest to w zaokrągleniu 135 zamówień miesięcznie. Przy założeniu, że nasz wskaźnik konwersji wynosi 1,5%, to nasz sklep musi odwiedzić 9000 osób miesięcznie, czyli 300 osób dziennie, co dla księgarni internetowej nie powinno stanowić problemu.
Zanim jednak podejdziesz bardzo optymistycznie do tematu sklepu internetowego pamiętaj, że zdobycie odpowiedniej ilości odwiedzających może trwać nawet kilka miesięcy. Powyższe założenia i obliczenia przyjmij jako orientacyjne, szacunkowe i koniecznie dokonaj ich powtórnie samemu (uwzględniając szczegółowo wszystkie koszty), konkretnie dla Twojej branży.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:49    Temat postu: Co zrobić, aby klienci dokonywali ponownych zakupów? Odpowiedz z cytatem

Fakty są takie, że stali klienci są dla sklepu co najmniej kilka razy bardziej wartościowi od tych, którzy raz dokonają zakupu i zapomną o nas. Dlatego też warto zastanowić się, w jaki sposób zachęcać naszych klientów do dokonywania kolejnych zakupów.
Podstawową sprawą jest wysoka jakość obsługi klienta. Szerzej piszę o tym w kolejnym rozdziale. Generalnie, aby zacząć myśleć o kolejnych zakupach danego klienta musimy zrobić wszystko, aby jego pierwsze zamówienie zrealizować wzorowo. Niech wie, co dzieje się na każdym etapie zamówienia, rozwiej każdą jego wątpliwość, odpowiedz na wszystkie jego pytania. To zupełna podstawa do tego, aby był on zainteresowany dokonaniem następnego zakupu.
Kolejną kwestią jest utrzymanie kontaktu z klientem. W sklepie internetowym jest to stosunkowo proste. Klient dokonując zakupu zgadza się zazwyczaj na otrzymywanie informacji o nowościach w ofercie sklepu, promocjach i innych ciekawych wydarzeniach. Warto, abyś u siebie także o to zadbał. Po zdobyciu zgody od klientów będziesz mógł wysyłać do nich kolejne maile z informacjami o sklepie, propozycjami zakupu kolejnych produktów, czy też zapoznania się z najnowszą ofertą. Co ważne, warto wysyłać takie maile nie tylko klientom, ale także osobom, które zechciały zapisać się na nasz sklepowy newsletter podając tylko i wyłącznie swój adres e-mail.
Jak to obsługiwać? Najprościej skorzystać z wielokrotnego autorespondera. Na rynku jest dostępnych kilka wariantów tego typu oprogramowania. Dzięki nim można w pełni zautomatyzować proces wysyłki takich maili do swoich klientów. Jedyne, co będziesz musiał zrobić, to zaprogramować autoresponder tak, aby wysyłał kolejne maile w odpowiednim odstępie czasu.
Utrzymanie kontaktu z klientem to jednak nie wszystko. Coraz więcej sklepów skupia się aktualnie na tworzeniu swego rodzaju społeczności, która skupia klientów wokół sklepu. Sprawdza się to szczególnie w przypadku małych, niszowych sklepów z wąskim asortymentem. Takim przykładem może być sklep wędkarski, który w swoim obrębie skupia społeczność wędkarzy. W jaki sposób ją budować? Przede wszystkim stwórz miłą aurę wokół swojego sklepu, dostarcz użytkownikom powodów do tego, aby odwiedzali Cię nawet w przypadku, kiedy nie chcą dokonać zakupu. Można tego dokonać poprzez forum dyskusyjne, konkursy czy też zloty. Jeśli nie masz możliwości stworzenia samemu tego typu rozwiązań postaraj się nawiązać współpracę z kimś, kto taką społeczność już zgromadził (np. serwisem internetowym dla wędkarzy).
Kolejnym sposobem na to, aby zachęcić Twoich klientów do dokonywania powtórnych zakupów jest program lojalnościowy. Programy lojalnościowe od dawna są już dodatkiem do ofert firm nie tylko internetowych, ale także tradycyjnych. Obecnie są kojarzone zazwyczaj ze stacjami benzynowymi i punktami, jakie użytkownicy takich programów mogą gromadzić. Punkty są bowiem najpopularniejszą formą programów lojalnościowych - klienci zbierają je, aby w przyszłości dokonywać tańszych zakupów, wymienić je na nagrody czy nie płacić za wysyłkę. Inną popularną formą programów lojalnościowych jest obniżenie kosztów wysyłki w zamian za dokonanie zakupów na odpowiednią kwotę. Klienci w sklepach internetowych są czasami nagradzani za opiniowanie produktów, czy też polecanie sklepu znajomym.
Niestety, istnieją branże, w których trudno o kolejne zakupy (przykładowo piec grzewczy kupuje się zazwyczaj tylko raz na kilkadziesiąt lat). W takiej sytuacji Twoje starania powinny być przeniesione na to, aby maksymalnie zachęcić Twoich obecnych klientów do zapoznania się z ofertą produktów komplementarnych, dodatków, jak i zachęcić ich do polecania sklepu znajomym np. poprzez atrakcyjny program partnerski.
Pamiętaj jednak, że najważniejszą sprawą, w Twoim przypadku, jest dobrze obsłużyć klienta za każdym kolejnym razem. Jeśli nie dasz mu zapomnieć o sobie (patrz kontakt e-mailowy) istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przypadku, kiedy będzie chciał dokonać kolejnego zakupu - zrobi to w Twoim sklepie.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:50    Temat postu: Obsługa klienta Odpowiedz z cytatem

Nie warto zapominać jednak o tych bardziej tradycyjnych formach. Handel internetowy rodzi u wielu ludzi obawy, które można niwelować poprzez bardziej osobisty kontakt. Przyjrzyjmy się głównym narzędziom, dzięki którym możemy skutecznie obsługiwać klientów zamawiających lub chcących zamawiać w naszym sklepie internetowym.
1. E-mail.
To najpopularniejsza forma komunikacji pomiędzy użytkownikami sklepu internetowego, a samym sklepem. Przy czym nie mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie pisania i odpisywania na kolejne e-maile. Każdy szanujący się sklep internetowy powinien postawić na możliwie dużą automatyzację obsługi klienta. Klient zamawia towar w sklepie, a nasze oprogramowanie automatycznie wysyła do niego maila. Co więcej, klient również automatycznie może dostać od nas maila z informacją o tym, że otrzymaliśmy już pieniądze za jego zamówienie, czy też o tym, że wysłaliśmy do niego zamówienie. Przy odrobinie dobrych chęci system automatycznie może poprosić go o wydanie opinii o produkcie, czy też zaprosić do kolejnych zakupów. To wszystko może dziać się bez naszej ingerencji, wystarczy tylko raz ułożyć to wszystko w spójną całość.
Oczywiście poza automatyzacją obsługi klienta będziemy musieli także sami używać poczty elektronicznej. Nie wszystko bowiem da się zautomatyzować. Z pewnością będą pojawiać się niestandardowe pytania od klientów, kwestie związane z reklamacjami, gwarancją, czy też samymi produktami. Większość z nich trafi do Ciebie właśnie poprzez e-mail. Musisz zatem znaleźć czas lub pracownika do czynnej obsługi klienta.
2. Telefon.
To druga co do popularności forma kontaktu na linii klient-sklep. Istnieje cały czas wielu klientów, którzy boją się internetu lub nie mają w nim na tyle obycia, aby dokonywać samodzielnych zakupów. Będą oni potrzebować kogoś, kto powie im, co mają zrobić. Warto zatem umożliwić dokonywania zakupów poprzez zamówienia telefoniczne (wystarczy podać numer telefonu), jak i zastanowić się nad uruchomieniem darmowego numeru 0-800 lub taniego 0-801 (niestety wadą tego rozwiązania jest konieczność kontaktu z telefonu stacjonarnego).
Wadą tej formy komunikacji jest to, że obsługa klienta przez telefon jest dość absorbująca. Aby czynić to skutecznie musisz posiadać osobę, która zajmie się tą formą kontaktu z klientem. Najlepiej, aby obsługiwała ona także inne formy. Innym ważnym czynnikiem jest zaznaczenie na stronie, w jakich godzinach konsultanci sklepu urzędują i są gotowi obsługiwać klientów.
3. Komunikatory internetowe i głosowe.
To coraz popularniejsze formy komunikacji. Zarówno tradycyjne komunikatory internetowe (takie jak Gadu-Gadu, Tlen), jak i głosowe (typu Skype, czy Google Talk) są już na tyle powszechne, że warto wykorzystać je do obsługi klientów w naszym sklepie. Robi tak coraz więcej sklepów - zarówno dużych, jak i małych. Klient może wtedy natychmiast znaleźć odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Co więcej, zrobi to za darmo (nie licząc dostępu do sieci). Podobnie, jak w przypadku telefonu, warto informować, w jakich godzinach klient może skontaktować się z pracownikiem sklepu, a także dodać informację o Twoim aktualnym statusie w komunikatorze (większość komunikatorów umożliwia taką opcję poprzez wklejenie krótkiego kodu na stronę).
Przy okazji tej formy komunikacji z klientem warto wspomnieć także o tzw. livechatach, czyli dodatkowym oprogramowaniu instalowanym na naszym serwerze, dzięki któremu klienci mogą kontaktować się bezpośrednio ze sklepem tak jak w przypadku zwykłych komunikatorów. Takie rozwiązania są zazwyczaj płatne, ale mają za to kilka dodatkowych, atrakcyjnych opcji, takich jak samoczynne zaproponowanie kontaktu przez sklep internetowy.
Na początku Twojej działalności obsługa klienta nie powinna być uciążliwa. Jeśli jednak Twój sklep będzie dobrze zarządzany i promowany, to liczba zamówień i sprzedaż będą rosły. To oczywiście będzie oznaczać więcej pracy z zakresu obsługi klienta. Doświadczenia innych sklepów wskazują na to, że w takich sytuacjach zazwyczaj dokonywany jest swoisty podział ról (przykładowo jedna osoba zajmuje się wysyłką, inna odpowiada na pytania klientów etc.). Dobra organizacja będzie tutaj odgrywała znaczącą rolę.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:51    Temat postu: Logistyka Odpowiedz z cytatem

Każdy sklep internetowy musi określić swoją strategię w zakresie gospodarki magazynowej. W jaki sposób będziesz zarządzać towarami oferowanymi przez nas sklep?
Masz tu do wyboru kilka możliwości:
a) pełny magazyn - ten sposób jest praktykowany zazwyczaj w sytuacji, kiedy przyszły właściciel sklepu internetowego posiada także sklep tradycyjny, fakty są takie, że ta forma jest najdogodniejsza zarówno dla klientów (sklep może wysłać towar zaraz po odnotowaniu wpłaty), jak i dla samego sklepu (większe zadowolenie klientów, brak konieczności zamawiania towaru na bieżąco), niestety za luksus trzeba płacić - ta forma gospodarowania towarem jest droga - będziesz potrzebować magazynu, w którym przechowasz towary; niestety to rodzi koszty; większość sklepów internetowych w Polsce nie posiada własnych magazynów,
b) całkowity brak magazynu - istnieje cały szereg sklepów, które absolutnie nie posiadają żadnego magazynu, wszystkie produkty są zamawiane na bieżąco (z ang. "just in time"), klient zamawia towar w naszym sklepie, a my zamawiamy go u dostawcy; to rozwiązanie ma jednak podstawową wadę polegającą na tym, że klienci będą dłużej oczekiwać na towar, co może odbić się na ogólnej ocenie sklepu, inną wadą jest koszt dostarczania produktów przez dostawców, który w wielu przypadkach będziemy musieli pokryć,
c) podręczny magazyn - to rozwiązanie jest chyba najpopularniejszym wśród polskich e-sklepów, polega na tym, że posiadamy niewielki, podręczny magazyn najczęściej zamawianych produktów, a resztę zamawiamy na bieżąco na podstawie aktualnych zamówień od klientów; przy założeniu, że dobrze ocenimy, które produkty są najpopularniejsze będziesz w stanie przynajmniej część zamówień realizować bardzo szybko,
d) dropshipping - rozwiązanie dość popularne na Zachodzie, w Polsce dopiero rozwijające się, polega na tym, że nasz dostawca (hurtownia, producent, importer) wyśle produkty do klientów w Twoim imieniu, pod Twoją marką, a klient nie będzie nawet wiedział, że to nie Ty fizycznie wysłałeś mu ten produkt, niestety niewielu dostawców realizuje tę formę współpracy, z pewnością jednak warto zapytać własnych dostawców czy przewidują taką metodę.
Wybór strategii dla gospodarki magazynowej będzie zależał od oferowanych produktów (np. gabarytów, ich okresu ważności, trwałości etc.). Chcesz otworzyć sklep oferujący produkty AGD i posiadać magazyn? Przygotuj duży magazyn. Sprzedajesz produkty, których okres trwałości jest krótki (np. artykuły spożywcze)? Zastanów się, czy będziesz w stanie wyprzedać swoje produkty z magazynu przed utratą okresu zdatności.
Osobiście zalecam posiadanie podręcznego magazynu. Jest to rozwiązanie, które pozwala zarówno utrzymać koszty na stosunkowo niskim poziomie, jak i możliwie szybko obsłużyć co najmniej część Twoich klientów.
Inną kwestią do omówienia jest sposób dostawy produktów do Twoich klientów. W tym przypadku masz w zasadzie trzy możliwości:
a) usługi Poczty Polskiej,
b) usługi firm kurierskich,
c) własna flota transportowa.
Ostatnia możliwość sprawdzi się w zasadzie tylko i wyłącznie w przypadku działania na rynku lokalnym. W przeciwnym razie najprawdopodobniej koszty funkcjonowania tej formy transportu będą zbyt wysokie.
W zdecydowanej większości przypadków pozostanie Tobie wybór pomiędzy Pocztą Polską, a usługami którejś z firm kurierskich dostępnych na naszym rynku. Poczta Polska jest tania, ma placówki w całej Polsce (a to umożliwia dogodny odbiór awizowanych przesyłek), pozwala na wysyłkę produktów za granicę w przystępnej cenie, jest bardzo rozpoznawalną marką wśród Polaków. Niestety przesyłki w wielu przypadkach będzie dostarczać dłużej niż firmy kurierskie. Co więcej, w przypadku Poczty Polskiej częściej zdarzają się zagubienia przesyłek, czy też ich uszkodzenie.
Z kolei usługi firm kurierskich są droższe, problemy mogą pojawić się w przypadku, kiedy kurier nie zastanie klienta w domu (konieczność ponownego umówienia się z nim na dogodny termin). Przesyłki wysłane za pośrednictwem firmy kurierskiej dotrą jednak szybciej (zazwyczaj gwarancja to 24h), rzadziej się zagubią czy zniszczą. Współpraca e-sklepu z firmą kurierską to także większy prestiż dla sklepu internetowego i wyższa jakość obsługi w oczach klienta.
Przed dokonaniem wyboru zastanów się, czy Twoi klienci będą skłonni zapłacić nieco więcej za wysyłkę pod warunkiem, że zostanie ona wysłana za pośrednictwem firmy kurierskiej. Jeżeli zamierzasz sprzedawać drogie, luksusowe produkty Twoi klienci prawdopodobnie będą mniej czuli na koszty wysyłki. W takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z usług firmy kurierskiej. W innych przypadkach możesz spróbować rozpocząć współpracę z Pocztą Polską. Jeszcze innym rozwiązaniem jest umożliwienie wyboru klientom - to oni zdecydują, w jaki sposób dostarczysz im towar.
Zarówno z Pocztą Polską, jak i z dowolną firmą kurierską możesz podpisać umowę na podstawie której otrzymasz rabaty (atrakcyjne szczególnie w przypadku firm kurierskich). W obu przypadkach nie musisz wysyłać przesyłek osobiście - może zrobić to za Ciebie pracownik Poczty czy kurier. Co więcej, zarówno Poczta jak i większość firm kurierskich oferuje w tej chwili oprogramowanie, dzięki któremu ułatwisz i przyspieszysz proces wysyłki.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zielonahela



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 901

PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 0:52    Temat postu: Gdzie szukać dalszej wiedzy? Odpowiedz z cytatem

Wspominałem już o tym, że informacje zawarte w tym poradniku to tylko czubek góry lodowej. Poniżej prezentuję, gdzie szukać szerszej wiedzy:
a) media branżowe - znajdziesz w nich głównie newsy, rzadziej artykuły, raporty, badania:
http://www.internestandard.pl
http://www.e-biznes.pl
http://www.biznesnet.pl
http://www.money.pl
b) serwisy o e-commerce (anglojęzyczne):
http://www.clickz.com
http://ecommerce-guide.com
http://www.ecommerceoptimization.com
http://www.ecommercespot.com
http://www.marketingsherpa.com
http://www.practicalecommerce.com
c) fora dyskusyjne:
http://ecommerce.helion.pl
http://forum.cneb.pl
http://forum.optymalizacja.com
Jako autor tego poradnika zachęcam także do zapoznania się z moimi tekstami na blogu w całości poświęconemu sklepom internetowym - http://ecommerce.blox.pl (tam też dużo więcej adresów do innych serwisów związanych z tym tematem) i do mojej książki "Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy".
Pamiętaj, że sklep internetowy to bardzo szeroki temat. Szukaj zatem w sieci informacji także o wyszukiwarkach (np. http://www.sprawnymarketing.pl), linkach sponsorowanych (np. http://bluerank.blogspot.com), copywritingu (np. http://www.dynanet.pl/faq), użyteczności (np. http://www.webusability.pl). Nie ograniczaj się tylko i wyłącznie do polskich tekstów - e-commerce na Zachodzie rozwija się dłużej i jest na wyższym poziomie niż w Polsce - warto czerpać wiedzę od bardziej doświadczonych.
Polecam http://e-commerce.onet.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog


Ostatnio zmieniony przez zielonahela dnia Pią Mar 16, 2012 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aga



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 380

PostWysłany: Wto Lip 08, 2008 0:21    Temat postu: 11 porad o tym jak skutecznie promować sklep internetowy Odpowiedz z cytatem

1. Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych
Poprawianie pozycji stron w wyszukiwarkach jest najtańszą i najskuteczniejszą metodą promocji w Internecie oraz zdobycia nowej, szerokiej grupy Klientów. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep internetowy może zyskać kilkadziesiąt tysięcy wizyt w skali miesiąca, co pozytywnie wpłynie na ilość zakupów i zainteresowanie oferowanym asportymentem.
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest tak skuteczną formą reklamy, ponieważ trafiamy do grupy Odbiorców, którzy poszukują właśnie Twoich produktów czy usług lub szukają informacji na ich temat.
2. Reklama w boksach reklamowych
Na górze i po bokach wszystkich największych wyszukiwarek znajdują się tzw. boksy (linki) sponsorowane. Te boksy reklamowe dają możliwość szybkiego i stosunkowo taniego znalezienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, w specjalnie dla tego wydzielonych miejscach. Są dobrą okazją do pokazania się użytkownikom na dokładnie dobrane słowa kluczowe, płacąc przy tym wyłącznie za rzeczywiste wejście na Twoją stronę.
Boksy reklamowe najczęściej mają formę tekstową, choć można również spotkać się z formą graficzną oraz wideo (w wyszukiwarce Google).
Boksy reklamowe, jako płatna forma reklamy w wyszukiwarkach internetowych, są jedną z najskuteczniejszych (po pozycjonowaniu), a jednocześnie najbardziej niedocenianych form reklamy w Internecie.
Jeżeli jest dobrze zorganizowana, zarządzana, analizowana i nastawiona na wsparcie procesu pozycjonowania stron www – staje się potężnym narzędziem w walce konkurencyjnej.
3. Poszerzenie asortymentu
Im bogatszy asortyment, tym większa szansa, że Internauta wchodząc do naszego sklepu dokona zakupów. Zatem powiększenie liczby produktów w sklepie z pewnością przyniesie dodatkowych Klientów.
Te działania przyniosą korzyści ponieważ:
* Internauci trafiając do naszego sklepu mogą poszukiwać asortymentu zbliżonego, im więcej produktów, tym użytkownik ma większy wybór;
* Koszty wysyłki w stosunku do ceny produktu są dość wysokie, zatem zakup kilku produktów znacznie je obniży;
* Poprawia wiarygodność - popularny sklep z dużą ilością produktów będzie przez Internautów lepiej oceniony;
* Im bardziej rozbudowany sklep tym pozycjonowanie go w wyszukiwarkach będzie bardziej skuteczne.
4. Wspólna promocja sklepów
Możemy również wprowadzić wzajemne promowanie pokrewnego asortymentu, sklepów (sklep z dywanami daje link do sklepu z zasłonami i na odwrót), przez co zwiększymy popularność serwisu.
5. Poszerzenie opisów produktów
Wstawienie dodatkowych treści do sklepu (strony edycyjne, produkty, kategorie) ma kilka ważnych funkcji:
* Wyszukiwarki – każda wyszukiwarka bardzo lubi teksty, szczególnie te zawierające słowa kluczowe wspomogą pozycjonowanie;
* Wiarygodność – im więcej napiszemy o sklepie, o doświadczeniach, podamy wszystkie możliwe dane kontaktowe, tym większe zaufanie wzbudzimy w Internaucie;
6. Porady
Przygotowanie kilku porad do sklepu również ma bardzo duże znaczenie. Poradami mogą być teksty, które zachęcać będą również Internautę do zakupów w naszych sklepie np.
* Dlaczego warto zainwestować w dany produkt?
* Jak często dokonywać serwisów?
* Gdzie mogę zakupić produkt?
* Jaki wybrać produkt? Która pozycja jest najlepsza?
* Itd…
Dzięki takim poradom:
* Wspomagamy pozycjonowanie - uzyskujemy dodatkowy tekst dla wyszukiwarek
* Wzbudzamy zainteresowanie w Internaucie – poza produktami użytkownicy poszukują również różnego rodzaju informacji. Użytkownicy taką stronę mogą polecać dalej, może ukazać się link do sklepu w innych serwisach, dzięki czemu zwiększamy popularność.
* Fachowość – wstawiając porady, opisując doświadczenia stajemy się w oczach Internauty Ekspertem w danej dziedzinie.
7. Porównywarki cen
Do promocji serwisu służyć mogą również porównywarki cen (np. Ceneo, Kupujemy.pl, Skąpiec) oraz systemy integracji z pasażami (np. Onet, Allegro). Coraz częściej Internauci korzystają serwisach tego typu serwisów do poszukiwania sklepów, które sprzedają interesujący go asortyment, niekoniecznie po najniższej cenie. Ważny jest profesjonalizm, obsługa, szybkość dostawy, gwarancja.
Płatność w takich serwisach pobierana jest od kliknięcia i od ewentualnego zakupu.
8. Mailing + newsletter
Mailing. W okresach wzmożonego zapotrzebowania na bardziej intensywną reklamę skorzystać można również z mailingu, który jest skuteczną metodą dotarcia do pożądanej grupy potencjalnych Klientów, poprzez określenie grupy odbiorców, ich wiek, płeć, wykształcenie, branże.
Newsletter do Klientów sklepu. Zbieramy również adresy mailowe od Klientów sklepu (newsletter, rejestracja, jednorazowy zakup). Raz na tydzień wysyłając newsletter (nie częściej) możemy przypomnieć o istnieniu sklepu i zachęcić do ponownych zakupów np. wysyłając informacje o wybranym produkcie w promocji i korzyście jakie płyną z jego zakupu.
Newsletter branżowy. Posiadając bazę e-maili możemy wysyłać newsletter ogólny (ciekawostki branżowe, wydarzenia). Umieszczając w nim wartościowe treści, możesz liczyć, na to, że baza adresów mailowych będzie się rozrastać. Zyskujesz w ten sposób możliwość dotarcia do nowych, potencjalnych klientów, a także budujesz pozytywny wizerunek własnego sklepu.
Dobry newsletter to nie tylko profesjonalnie wykonany szablon, ale głównie jest to jego zawartość. Ludzie bardziej będą polecali sobie newsletter wówczas, gdy będzie on zawierał jakieś wartościowe informacje z branży, a nie tylko produkty w promocji i nowości.
9. Reklama w serwisach branżowych - budowanie wizerunku w Internecie
Aby budować wizerunek należy być widocznym, aby być widocznym należy się pokazywać. A więc gdzie i jak to robić?
Fora dyskusyjne. Znajdując najczęściej odwiedzane fora dyskusyjne z Twojej branży i rejestrując się tam, masz możliwość udzielania porad innym Użytkonikom czyli Twoim potencjalnym Klientom. Bądź aktywny, obiektywny i pomocny, a z pewnością zyskasz dobrą reklamę.
Artykuły. Innym dobrym sposobem darmowej reklamy i budowy wizerunku sklepu jest częste umieszczanie informacji dotyczących sklepu (wydarzenia, nowy asortyment, promocje, nagrody) w serwisach branżowych. Informacje te mogą pojawiać się w formie artykułów bądź wypowiedzi na forach dyskusyjnych.
Pisząc artykuł powiązany z Twoją branżą i umieszczając go na takich serwisach: zwiększasz ilość linków przychodzących ze stron o podobnej tematyce; zyskujesz tym samym darmową reklamę, wspomagasz pozycjonowanie.
Serwisy społecznościowe, Blogi. Aktualne informacje dotyczące sklepu, porady można również umieszczać we własnym bądź w popularnych blogach, serwisach społecznościowych.
Wszystkie te działania przynoszą korzyści ponieważ:
* kreujemy się na Eksperta w danej dziedzinie,
* promujemy serwis internetowy, budujemy jego wizerunek,
* zyskujemy linki, wspomagamy pozycjonowanie.
W serwisach branżowych możemy również skorzystać z płatnej reklamy (linki, bannery, itd…). Jest ona zdecydowanie tańsza od portali ogólnotematycznych, a wspomoże nasze działania redaktorskie.
10. Darmowe gadżety, marketing wirusowy
Tworząc np. cyfrowe gadżety reklamowe (np. atrakcyjne tapety na pulpit, wygaszacze ekranu) i oferując je Klientom swojego sklepu przyczyniasz się do:
* zwiększenia lojalności Klientów, którzy czują się wyróżnieni otrzymując coś ekstra od Ciebie;
* tworząc nietypowe, atrakcyjne np. gadżety reklamowe, poprzez marketing wirusowy (ciekawe, śmieszne rzeczy Użytkownicy zawsze przesyłają do swoich znajomych), dzięki temu zyskujemy po raz kolejny bezpłatną reklamą
11. Połączenie działań promocyjnych
Przy podejmowaniu jakichkolwiek działań promujących Twój sklep pamiętać musisz o jednej bardzo ważnej zasadzie: nie należy koncentrować się tylko i wyłącznie na jednej metodzie promocji.
Aby Twoje działania były skuteczne, wybierz kilka metod promocji i na nich się skoncentruj. Nie każda metoda musi być trafna w Twoim e-biznesie, ale warto przetestować i sprawdzić każdą z nich.
Stosując kilka metod promocji, jesteś zabezpieczony w momencie, gdy jedna z metod nagle, z jakiegoś powodu przestanie być efektywna.
Polecam www.e-solution.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aga



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 380

PostWysłany: Wto Lip 08, 2008 0:22    Temat postu: Raport z badania na temat internetowych pożyczek Odpowiedz z cytatem

Czy internetowe pożyczki społecznościowe (ang. social lending) zagrożą tradycyjnym usługom kredytowym, świadczonym przez banki, które pośredniczą pomiędzy inwestującymi a potrzebującymi pożyczki? Accenture we współpracy z Gemiusem publikują raport na temat stosunku internautów do nowego zjawiska na polskim rynku finansowym.
Od niedawna działają w Polsce trzy serwisy pozwalające internautom inwestować i pożyczać pieniądze bez pośrednictwa banków. W ankiecie przeprowadzonej przez Accenture i Gemiusa 27 procent respondentów zadeklarowało, że słyszało o internetowych pożyczkach społecznościowych.
Wśród osób, które słyszały o koncepcji social lending, aż jedna czwarta rozważałaby skorzystanie z tej możliwości, gdyby miała potrzebę wzięcia pożyczki – więcej niż w przypadku dostawców szybkich kredytów gotówkowych i SKOK-ów (odpowiednio 12 i 15 procent); 8,5 procent w tej grupie rozważałoby natomiast inwestowanie w pożyczki społecznościowe.
Atrakcyjne oprocentowanie i większa szansa na otrzymanie pożyczki najbardziej, według wyników badania, przyciągają uwagę internautów. Korzystne porównania z istniejącą ofertą zdążyły już zaniepokoić niektórych pożyczkodawców instytucjonalnych, od dawna obecnych na rynku.
Wyzwaniem dla serwisów będzie jednak kontrola ryzyka internetowych pożyczkobiorców, osoby zainteresowane wzięciem pożyczki częściej miały bowiem problemy z regulowaniem zobowiązań. W szczególności dwukrotnie większy jest odsetek osób, których zobowiązania były przedawnione o ponad 90 dni.
Dlaczego uczestnicy rynku pożyczek społecznościowych chcą inwestować? Wyniki badania pokazują, że główne powody inwestowania są raczej pragmatyczne, czyli na przykład warunki finansowe korzystniejsze od tych oferowanych przez tradycyjne instytucje finansowe. Wśród zainteresowanych inwestowaniem relatywnie wysoki udział mają także przesłanki emocjonalne i altruistyczne, takie jak możliwość pomocy innym ludziom.
Jak wynika z badania, potencjalni inwestorzy oczekują od serwisów typu social lending przede wszystkim ochrony przed wyłudzeniami, łatwej kontroli udzielonych kredytów i sprawnego mechanizmu windykacji. Pożyczkobiorcy spodziewają się zaś szybkiego dostarczenia pieniędzy, atrakcyjnego oprocentowania i wygodnej spłaty pożyczki, mniej natomiast troszczą się o swą anonimowość.
Zarówno potencjalni inwestorzy, jak i pożyczkobiorcy często odwiedzają serwis aukcyjny Allegro.pl. Drugi w kolejności jest portal Nasza-klasa.pl, w tym jednak przypadku stosunkowo mały odsetek użytkowników portalu zainteresowany jest wzięciem pożyczki społecznościowej.
Badanie zostało przeprowadzone pod koniec kwietnia 2008 roku na próbie prawie 1200 internautów.
Polecam http://webhosting.pl
_________________
nauka na keyboardzie impresariat stroiciel agencja artystyczna nauka na pianinie stomatolog
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Moja Rekomendacja Strona Główna » Luźne rozmowy na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Nauka gry na klarnecie w Częstochowie Stomatolog Częstochowa Impresariat Katalog branży artystycznej

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional